Ring Muscles exercises and Holistic body work



יום ראשון, 25 בנובמבר 2007

שיטת פאולה- על המייסדת, הרקע התאורטי, התאמה לאוכלוסיות וגילאים ופתרון בעיות

· השיטה הומצאה בארץ בשנות השלושים ע"י פאולה גרבורג שהייתה רקדנית וסבלה מכאבים ואף הובחנה כסובלת ממחלה ניוונית. פאולה החלה בפיתוח השיטה כדי לפתור את כאביה ולהציל את עצמה מהערכות הרופאים. היא השתמשה בניסיונה בשיעורי זמרה וגילתה שעמידה על קצות האצבעות מכווצת את הסוגר הקדמי ומשנה את זוית האגן והגב. ד"ר פולוורמאכר שהיה אז אורטופד נודע בת"א שילב את עבודתה במרפאתו וצפה בה וכך התפתחה השיטה בתחילה בליווי רפואי בעיקר לצרכי הגב, השלד והמפרקים. ואח"כ פותחה גם לטיפול במערכות פנימיות כמו מערכת העיכול, השתן והנשימה.
רקע תאורטי ועקרונות השיטה

השיטה מבוססת על הקשרים הקיימים בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם בגוף הבריא. ההנחה היא שלגוף יש יכולת להבריא את עצמו ע"י הפעלת שרירים טבעתיים בצורות שונות.
התרגול נעשה ע"י הדרכה מילולית של המורה לתרגילים הכוללים חזרות מונוטוניות על כיווצים והרפיות של שרירים כמו עינים, פה, ידיים, סוגרים ועוד. תנועות אלו יוצרות תנועות דמויות מטוטלת בעמוד השדרה ומעבירות כך את תנועות ההתכווצות וההרפיה למקומות המתקשים להתכווץ כפי שהגוף פועל באופו טבעי.
המניפולציות התנועתיות והתרגילים מאזנים את הטונוס והשליטה של המתרגל בשרירים הטבעתיים ובשרירים המשורטטים. התרגול מביא לשינוי הן בתפקוד השרירים הטבעתיים והן בתפקוד המערכת האוטונומית.
תנועה חופשית הקרויה " החופשי של הפאולה" מביאה את המתרגל לעבודה לא מתוכננת הדומה במובן מסוים לתנועה אותנטית, האדם יכול להתחיל מתרגיל מובנה ולהמשיך בצורות שונות לפי האופן שבו רק הוא עצמו ולא מישהו חיצוני לו יכול לחוש את גופו.
התנועות הקטנות ללא הפעלת כוח או התנגדות לנטייה של הגוף הן שמביאות בסופו של דבר לשינוי הגדול גם במובן החשיבתי וגם במובן הפיסיולוגי.




תחומי הטיפול וההשפעה של שיטת פאולה:

רצפת האגן: חיזוק ושיקום רצפת האגן ושיבושים במערכת השתן. טיפול בכיווץ יתר ובכאבים הקשורים בכך, שינוי מיקום האגן והשפעתו על תפקוד הגב. בריחת שתן, דלקות חוזרות בשלפוחית, קושי במתן שתן,
שיבושים במערכת העיכול עצירות כרונית, טחורים, פיסורה, קיבה עצבנית, צרבות.
בעיות וכאבים אורטופדיים כאבי צוואר, בעיות וכאבי גב שונים, כאבי ברכיים, כתפיים וזרועות.

שחרור מכאב: כאבי גב ושלד, כאבים בזמן לידה או בזמן יחסי מין, כאבים הקשורים באי תקינות של מערכת העיכול. חולי פיברומיאלגיה. שיקום מניתוחים.
בהריון, כתהליך הכנה ללידה ואחריה, וכן הקלה בבעיות נלוות להריון מתחום כאבי הגב ומערכת העיכול,

טיפול בילדים בתחומים-אסטמה, שליטה בסוגרים, היפוטוניה. סגנונות העבודה: פעילות המשלבת משחק תרגילים מובנים המשלבים את שרירי הפנים ורצפת האגן ללא מגע. מניפולציות במגע-עיסוי המכוון להפעיל בעקיפין את הסוגרים ללא מגע בסוגרים. תנועה חופשית שמזמנת שחרור כללי והפעלה ספונטנית של השרירים הטבעתיים.
פעילות עם קשישים- ביחידים ניתן לשלב מגע מרחוק בהשראת השיטה לצורך עידוד הפעולה העצמית של הגוף בעזרת מקומות כמו הפה, העיניים , הירכיים וכו'.
בפעילות קבוצתית הקיימת במרכזי יום לקשישים משלבים עבודה בישיבה עם תנועה חופשית תוך העזרות בהישענות על כיסא או קיר.

אין תגובות: