Ring Muscles exercises and Holistic body work



יום ראשון, 18 בנובמבר 2007

מערכת העיכול באדם והתרומה של שיטת פאולה להשבחתה

על פי הערך "מערכת העיכול" בויקיפדיה האברים הכלולים במערכת העיכול הם הפה כולל השיניים, הלשון החיך והלוע. הושט המקשרת בין הפה לבין הקיבה. המעי הדק, המעי הגס, החלחולת ופי הטבעת. כמו כן משתתפים בתהליך העיכול גם הלבלב והכבד וכן אנזימים, עמילן ושרירים הנמצאים מסביב לושט ואחראים על התנועה המעגלית הקרויה פריסטטלטיקה הדוחפת את המזון כלפי מטה. הקורא המקושר במהלך הקריאה לאינטרנט יכול להרחיב את הקריאה על תפקוד כל אחד מהמרכיבים האלו ע"י לחיצה על הקישורים הבאים.
פה · בלוטות רוק · שיניים · חניכיים · לשון · לסתות · לחיים · שפתיים · חך · לוע · ושט · קיבה · כבד · כיס המרה · לבלב · תריסריון · מעיים · מעי דק · מעי גס · תוספתן · חלחולת · פי הטבעת
הרשימה המובאת בזאת מציגה שני צדדים של הפוטנציאל המצוי בשיטת פאולה להשבחת מערכת העיכול ולפתרון בעיות תפקודיות שונות. האחד הוא השרירים הטבעתיים (במקרה של מערכת העיכול מדובר בפה וחלקיו ובפי הטבעת). והאחר השרירים החלקים הבלתי רצוניים. על פניו נראה שהאדם המתרגל יכול להשפיע רק על האברים הניתנים לשליטה מתוך הרשימה אך באופן שניתן לתארו רק על בסיס נסיוני ולא ברמה התאורטית יש השפעה גם על איכות הפעולה של תנועת השרירים המפעילים את הפריסטלטיקה. על כן לא רק השינוי בחוזק, בגמישות או באופן התפקוד של הפה ופי הטבעת משנים את תפקוד מערכת העיכול אלא גם מידת היכולת של האברים הפנימיים להעביר את המזון מתוך התכווצות מלאה של הושט, המעיים והחלחולת.
כמו בשיפור התפקוד של מערכות אחרות באמצעות שיטת פאולה אין יתרון לטיפול בבעיות מערכת העיכול רק ע"י תרגול השרירים הטבעתיים הקשורים ישירות למערכת זו. הפעילות המלאה של שאר המערכות והשינוי של זוית האגן, אופן העמידה, היכולת להפריד בין הספינקטרים וצורת האכילה, כולם יכללו בתהליך התרגול השינוי ושיפור התפקוד של מערכת העיכול. זאת ע"י תרגול כל השרירים הטבעתיים ושילוב התרגול במניפולציות המשפיעות על שרירי השלד.

אין תגובות: