Ring Muscles exercises and Holistic body work



יום שלישי, 7 במאי 2013

ארגון הגוף לתנועה בשיטת פאולה

תרגול שיטת פאולה מאפשר להכיר את יכולות ההפעלה של השרירים הטבעתיים למטרות שכלול התנועה וריפוי ואת האופן שבו הספינקטרים עוזרים זה לזה לתפקד טוב יותר. (מקובל להשתמש במושג ספינקטרים מסיבות אנטומיות, הספינקטרים ברצפת האגן הם שרירי הסוגרים.) 
מתוך ידיעת היכולת של השרירים הטבעתיים לפעול יחד מומלץ לתרגל תחילה באופן שיעורר תגובות נלוות, בלתי רצוניות שבשונה מההרגל הרווח אינן תוצאה של הוראה מחשבתית. התגובות  מעוררות נעימות רבה או אי נוחות בזמן הנחת הידיים על העיניים בין התרגילים. חלק מהמתרגלים מתקשים לקבל תגובות שנדמות כהעדר שליטה מלאה בגוף, המתרגל יכול בכל עת שירצה להפסיק את התגובות הנלוות בין אם על ידי הפסקת התרגיל או על ידי הורדת הידיים מהעיניים. היעילות של התנועות הספונטניות עולה על היעילות של תרגול מודע, מכוון ונשלט. הגוף פועל לפי הנדרש וגורם לתנועות נלוות לפעול במקום החלש.
שיטת פאולה מבוססת על תהליך עקיף כפי שתואר עד כה ועל תהליך ישיר גם יחד, כאשר לא מתעוררות תגובות בהפעלה לא ישירה מגיע תורו של תרגול ישיר למקום החלש. הכנת הגוף לעמדות מוצא נוחות לארגון התחושות באזור החלש היא חלק בלתי נפרד מהפעלתו.

אין תגובות: