Ring Muscles exercises and Holistic body work



יום רביעי, 11 במרץ 2009

שיקום לאחר ניתוחי ערמונית בעזרת שיטת פאולה

ניתוחים להסרה חלקית או מלאה של בלוטת הערמונית מקלים על סבלם של גברים רבים. זאת למרות שההקלה בתופעות שחוו לפני הניתוח מלווה בתופעות חדשות, בלתי נעימות אף הן ורובן קשורות באיבוד שליטה חלקי או מלא על הסוגר הקדמי. בעקבות הניתוח מסיבות שאינן מובנות סובל האדם מדליפת שתן הנמשכת מעבר לטווח הזמן המוגדר כתקין ע"י רופאים. אם בשל שיבושי מערכת השתן שהחלו לפני הניתוח והגוף מתקשה לשנות או מסיבות לא מאובחנות. שיטת פאולה מקצרת לעתים את משך ההחלמה לאחר ניתוחים, ואת תקופת הזמן הכרוכה בהפרעות שליטה.
יעילות שיטת פאולה בטיפול בהפרעות אלו יכולה להתבטא במספר רמות:
• העלאת רמת הרגישות של המטופל לתחושות במערכת השתן,
• שיפור יכולת ההתכווצות של השלפוחית והסוגר.
• שיפור מידת ההתרוקנות של השלפוחית.
• שינוי רמת הטונוס של השרירים והסוגרים
עקב השינוי באחד מאלו או בכולם עולה יכולת השליטה בהדרגה עד להטבת מצבו של המטופל. בנוסף יכולה שיטת פאולה להיטיב את מצב המטופל עקב השפעתה על בעיות נוספות המשפיעות בעקיפין על יכולת ההתכווצות וההתרוקנות של השלפוחית כמו עצירות כרונית, תפקוד מערכת הנשימה, צורת היציבה והחזקת הגב. כולן תופעות שלכאורה לא נראות קשורות אך למעשה מוסיפות לעתים עיכובים בהחלמה הכללית של מערכת השתן מהניתוח.

שיטת פאולה מבוססת על הפעלת השרירים הטבעתיים שבגופנו כמו עיניים, פה, נחיריים, והפתחים שבתחתית האגן ועל העיקרון שכל השרירים הטבעתיים עובדים בו זמנית. מאחר שכל השרירים הטבעתיים פועלים יחד או מפעילים זה את זה, פעולת שריר אחד יכולה להשפיע באופן ספונטאני על פעולת שריר אחר, מרוחק ממנו. אפקט המטוטלת מיועד לעורר שרירים שהתחושה בהם השתבשה. ככל שנוספים שרירים טבעתיים המתפקדים באופן עצמי ניתן לחזק את ההשפעה הן על הבעיה הספציפית והן על מצבו הכללי של האדם. הכיווצים וההרפיות בשרירים הטבעתיים מקלים על יכולתו של המטופל לחדש את מיקוד ההרגשה בסוגרים. הפעלה זו יכולה להתרחש הן מרחוק גם על חלקי הגוף שלא הופעלו ושאינם נמנים עם שרירי רצפת האגן. לדוגמא-הפעלת העיניים ואצבעות הרגליים תהיה חלק בלתי נפרד מריפוי התפקוד של הסוגר הקדמי משום שלשרירים אלו יש השפעה על הסוגר הקדמי ועל העלאת רמת הכיווץ שלו. בנוסף שילוב בין הפעלת הסוגר בכיווצים והרפיות לבין כיווצים של שרירים טבעתיים אחרים תעלה את מידת הרגישות לשרירי הטבעתי שנפגע ואת יכולות התפקוד שלו.
יעילות השיטה כשיקום לאחר ניתוחים נחוצה בעיקר במקרים של איבוד שליטה במערכת השתן ברמה שמפריעה לתקינות החיים. המטרה של שילוב שיטת פאולה קודם לניתוח ומייד לאחריו תביא לקיצור שלב ההחלמה עד שליטה מלאה במערכת השתן.

אין תגובות: