Ring Muscles exercises and Holistic body work



יום רביעי, 19 בדצמבר 2007

שיטת פאולה להנאה למניעה

יש המוצאים את שיטת פאולה קרובה למדיטציה בעקבות השילוב בין התנועה הגופנית המונוטונית והצורך המחשבתי להתרכז בפעולה הזו. יש שגילוי הקשרים שמביאים לתגובות ספונטניות של הגוף ופעולתם של קשרים אלו במהלך התרגול מסב להם הנאה, ויש שעצם היכולת לארגן את עצמם ללא עזרה חיצונית לרגיעה, שחרור מכאב או ממתח, הכנת הגוף לפעילות אחרת גורם להם הנאה. כל אלו כלולים ברשימה ארוכה של סיבות שכותרתן-פאולה לשם הנאה. גם העיון בפרק על הפיהוק יכול לתאר את הקשר בין תרגול פאולה להנאה ממבט מעשי. ועדיין קשה לתאר עניין זה לאדם שלא התנסה כלל בשיטת פאולה אך ניתן ללא קושי לתאר את הצורך בתרגול פאולה לשם מניעה.
מניעה-מילה קשה כמעט מאיימת-מעצם המחשבה על הצרות שיכולות להזדמן לו לאדם נוצרת רתיעה מלחשוב על מניעה ועל שיטת פאולה שמזכירה צרות אלו, לא כל התחומים שפאולה מטפלת בהם ניתנים למניעה, קל להתרכז בכמה קלים ופשוטים על פי תהליכים שאינן בהכרח תלויי גיל יש למנות הכנה ללידה, תחזוקת גב ושלד לסובלים מכאבי גב כרוניים וטיפול באסטמה. הכנה ללידה על פי שיטת פאולה יכולה לקצר את משך הלידה, להביא ליותר התכווצויות ולמנוע את האפשרות לנזקים ברצפת האגן לאחר הלידה. אנשים שסובלים מכאבי גב כרוניים ישמרו על תחזוקה קלה ועצמית אם תרגול פאולה יעשה כדי לשמור על תנועתיות נכונה או מיד במצבים שבהם מתחיל כאב. גם אם עברו ניתוחים או טיפולים קצרי טווח כמו דיקור. אוסתאופטיה וכירופרקטיקה המשכיות המצב התקין תתאפשר להם ללא עזרה חיצונית לאחר טיפולים אלו אם קיבלו סדרת שיעורים בשיטה. ולבסוף-טיפול באסטמה המוכרת יותר כתחום של גיל הילדות אך קיים בכל הגילאים, החשיבה בהקשר של פאולה על אסטמה כמניעה היא משום שלא מומלץ להעזר בפאולה בשעת התקף אלא כדי לרווח את משכי הזמן שבין ההתקפים.
על פי גיל ושלבי החיים מוטב לחשוב על מניעה בשלבים הבאים: תרגול שיטת פאולה לפני גיל המעבר יכול למנוע את תופעות ההחלשות שקשורות בשינויים הורמונליים אם כי אלו מתרחשות יותר אצל נשים שכבר חשו קודם מידה מסוימת של החלשות שנוטה להתחזק עם גיל המעבר.
כחלק מכלל הפעילויות התנועתיות שמעכבות סמפטומים של זקנה כדאי להכיר את הייחודי לשיטת פאולה ולראות בה אופציה לתרגול עצמי יום יומי הדרוש מגיל שישים ומעלה לכל אדם כדי לתחזק את הגב ללא מאמץ או נזקים נלוים, לשמור על איזון בין צדי השלד, למנוע נטייה לשיבושים במערכת העיכול ועוד ועוד.

אין תגובות: