Ring Muscles exercises and Holistic body work



יום שני, 16 ביולי 2007

נפלאות שיטת פאולה

שיטת פאולה מוכרת כטיפול לחיזוק שרירי רצפת האגן. השיטה משקמת ופועלת על כל הגוף. הבסיס הטיפולי הוא רזי השרירים הטבעתיים.את מתעמלת בחדר כושר, את צוחקת לך בקול, את מתעטשת או משתעלת , רצה במדרגות או קופצת ואז זה קורה : את מרגישה דליפה של שתן. מצב מביך ומטריד. את לא אומרת מילה וממשיכה הלאה כאילו כלום, שלא ידעו ושלא ירגישו סביבך שקרה משהו.
מסתבר שאת ממש לא לבד. נשים רבות סובלות מהפרעות תפקודיות הקשורות בחולשת שרירי רצפת האגן, בעקבות לידות ותופעות גיל המעבר. מחקרים מראים שבין 20-25% מכלל הנשים עד גיל חמישים סובלות מהתופעה ומעל גיל חמישים עד 40% ויותר מקרב הנשים סובלות מהחלשות שרירי רצפת האגן. רוב הנשים אינן מטפלות בבעיה מסיבות לא מובנות וממשיכות לחיות עמה עד להחמרתה. הסקרים מראים טווח של ארבעים ושניים עד מאתיים וארבעים חודשים בין אבחון הבעיה לטיפול בה. חבל שנשים לא מטפלת בבעיה זו שפוגעת באיכות חייהן ואף מונעת מהן לעשות דברים מסוימים מאחר וישנן דרכים פשוטות ולא פולשניות להתמודדות עם הבעיה. החלשות חלקית של תפקוד רצפת האגן בדר"כ מבשרת על החלשות רחבה ומגבילה יותר עם השנים במקרה שהבעיה לא מטופלת. מה גם שבגיל המעבר חלה החרפה שלעתים מחייבת טיפולים ניתוחיים, אלו אינם מחליפים את שיקום רצפת האגן אלא צורכים השלמה כמו שיטת פאולה.. שיטת פאולה משקמת את רצפת האגן הרפויה אך, היא משפיעה גם על מערכות נוספות בגוף ולכן לטיפול באמצעותה ערך מוסף. יתרון שיטת פאולה
מחקר בנושא שליטה במערכת השתן אצל נשים שעשתה מיכל ליברגל מסתיים בימים אלו, המחקר משווה בין יעילות שיטת קגל (פסיוטרפיה )ליעילות שיטת פאולה. המחקר הקיף כמאתיים נשים שבמבחן פד הראו דליפה במאמץ, (דליפה המוגדרת בפעולות כמו:קפיצות, שיעול, צחוק, ריקוד, עליית מדרגות וכד') הנתונים שנאספו עד כה על בסיס מחקר מקדים מראים כי יעילות שתי השיטות זהה סטטיסטית אך לשיטת פאולה יתרונות בתחום שיפור איכות החיים של הנחקרות, מאחר והיא פועלת על כל הגוף. במחקר המקדים על שיטת פאולה נמצא יתרון ביחס לשיפור התפקוד המיני של המשתתפות במחקר. במחקר המקיף היתרון של שיטת פאולה היה ביחס לפתרון כאבי גב.


לפורום שיטת פאולה ניתן לפנות לאתר אסימון כנו כן הכתבה מופיעה בהרחבה באתר אסימון: http://www.asimon.co.il

על המחקר המוזכר להלן ועל אחרים הנוגעים לשיטה ניתן לקרוא בהרחבה בבלוג של סמדר:
http://paulamethod.blogspot.com/

, להסברה, ייעוץ ותאום אפשר להתקשר לסמדר-0544893772

אין תגובות: