Ring Muscles exercises and Holistic body work



יום שני, 7 במאי 2007

עיקרי תוצאות המחקר על שיטת פאולה ויעילותה בטיפול בדליפת שתן אצל נשים


שיטת פאולה פותחה בישראל ע"י פאולה גרבורג ונחקרה לראשונה, במחקר קליני מבוקר שנערך בבית החולים הדסה בירושלים. המחקר המקדים בדק את יעילות שיטת פאולה ושיטת תרגול שרירי רצפת האגן בנשים שסבלו מדליפת שתן במאמץ
שיטת פאולה מטפלת בהפרעות תפקודיות של מערכות השתן, העיכול, הנשימה,

השיטה מבוססת על תרגול השרירים הטבעתיים: עפעפיים, עיניים, פה, וסוגרים ועל הקשרים שמתעוררים באופן ספונטני בין שרירים אלו. השפעת השיטה היא הן במערכת השרירית והן במערכת האוטונומית.

ארבעה מאמרים מחקריים על השיטה התפרסמו עד כה, שניים מהם מסבירים את העיקרון הפסיולוגי-מכני של השפעתה ושניים שבדקו את תוצאותיה בהפרעות תפקודיות אצל נשים. מחקר שלישי בהיקף גדול יחסית נמצא בימים אלו בשלבי בדיקה סופיים ולכן תוצאותיו אינן לפרסום.

העיקרון הפסיולוגי מכני שהוצג במחקרים מדמה את השפעת התרגילים על מקומות שונים בגוף לתנודות מטוטלת

מחקר מקדים בחסות הדסה שכלל חמישים ותשע נשים עובדות הדסה על בריחת שתן במאמץ נועד לבדוק את השפעת שיטת פאולה על דליפת שתן במאמץ ולהציע בהמשך טיפול העשוי להקטין את הצורך בניתוחים, כמו כן לבדוק האם הטיפול בשיטת פאולה יעיל כמו הטיפול הניתן ע"י תרגילי קגל



המחקר הראה על פי מבחן פד כי שיטת פאולה שפרה באופן משמעותי את דליפת השתן, שינוי זה היה דומה לתוצאה שהושגה בקבוצה שטופלה בשיטת תרגול שרירי רצפת האגן.
קבוצה אחת התעמלה בשיטת פאולה, ע"י שיעורים אישיים שניתנו ע"י מורות המוסמכות להוראתה. הקבוצה האחרת, קבלה הדרכה בשיטת תרגול שרירי רצפת האגן, ע"י פיזיוטרפיסטיות.
בשיטת פאולה נמצאה ירידה של ( (S.D±8.79 5.37 גר' בדליפת השתן, ובשיטת תרגול שרירי רצפת האגן (S.D±15.98) 9.5 גר'. בנוסף, נמצא כי איכות החיים של המטופלות בשיטת פאולה השתפרה באופן משמעותי. שיפור זה לא נמצא בקבוצה שטופלה על פי שיטת תרגול שרירי רצפת האגן. לא נמצאו הבדלים משמעותיים במדדים הקליניים האחרים

שיטות העבודה: בדיקת פד, שני שאלונים, שאלון הבודק את מצב דליפת השתן, נתונים דמוגרפיים ובריאותיים, ושאלון המתאר איכות חיים עם התייחסות ספציפית לדליפת שתן.

מחקרים שונים מראים כי שלושים אחוז מן הנשים סובלות משילוב של בריחה במאמץ ופעילות יתר של השלפוחית, במחקר הנידון כחמישים אחוז מן הנבדקות סבלו משילוב של שתי הבעיות.



.


המחקר נערך ע"י מיכל ליברגל כחלק מעבודת דוקטורט בבית הספר לבריאות הציבור של האוניברסיטה העברית, בהדרכת ד"ר אורה פלטיאל ופרופ. דרורית הוכנר, בשיתוף פרופ. אורלי מנור , ד"ר יובל לביא וד"ר רויטל ארבל .

אין תגובות: