Ring Muscles exercises and Holistic body work



יום ראשון, 29 במאי 2011

הקשרים בין השרירים הטבעתיים בשיטת פאולה

הקשרים בין השרירים הטבעתיים נתגלו לפאולה גרבורג בהיותה במצבי כאב כרקדנית ומתוך ניסיון לעזור לעצמה. על בסיס נתון זה המצוי בגופנו ביססה פאולה את שיטתה הקרויה על שמה שיטת פאולה. השיטה משתמשת ביכולת השרירים הטבעתיים לפעול יחד דרך "נקודת המוצא" לתנועה או ”תרגילים" שמכוונים לכיווצים ולהרפיות, ולהפעלות שונות של הגוף. כאשר "נקודת המוצא" לתנועה או ”תרגילים" שמכוונים לכיווצים ולהרפיות, ולהפעלות שונות של הגוף נמסרים לתלמיד שממשיך את פעולתם גם בגוף וגם במחשבה. היצמדות זו משחררת את המוח מפעילות מחשבתית אחרת ומניעה את הגוף באופן משתנה, נטול תכנון ולרוב גם במקום או בכמה מקומות שבהם דרושה התנועה במיוחד.

יום שבת, 21 במאי 2011

תנועה מתוך שיטת פאולה

התעוררות תנועתית הנובעת מהקשרים בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם היא בסיס לחשיבה חדשה על הגוף. התחושה של תנועה במקומות שונים בעקבות אחרים מעוררת את המודעות לגוף כמכלול. כמו כן מתאפשרת בעקבות תחושה זו הכוונת הגוף לפעילות ללא חשיבה.
אחת הטענות המרכזיות בשיטת פאולה היא כי הקשרים בין שרירים טבעתיים גורמים לפעולתם בו זמנית. תהליך הריפוי דורש גם הפרדה וגם לימוד השילוב בין השרירים הטבעתיים, עזרה של מקום אחד לאחר נעשית בתהליך שיקום ומתרחשת בגוף מעצמו. לכן נדרשת הפעלת הגוף בדרכים קונבנציונליות ופחות קונבנציונליות. רוב השרירים הטבעתיים משמשים בדרך כלל לתפקוד, לתחזוקת הגוף הבסיסית, השימוש בהם למטרות אחרות משפיע על חשיבה נוספת לגבי תחזוקת הגוף.

יום שלישי, 17 במאי 2011

מהי שיטת פאולה

שיטה טיפולית ותנועתית שפותחה בישראל לצרכי השלד והגב. השיטה מקדמת אורח חיים בריא ומתאימה למצבי בריאות וחולי. במצבי בריאות מיועדים תרגילי השיטה למנוע נזקים מצטברים הנובעים ממיעוט תנועה ולעודד תנועה חופשית. ארגון הגוף לצורות החזקה ותנועה כנקודת מוצא לשינוי משמשים להפגת כאב כרוני הקשור גם בנתונים מאובחנים כמו: פריצת דיסק, בלט דיסק, סקוליוזיס, קיפוזיס וכו'.
השיטה מתאימה לחיזוק המערכות הפנימיות כגון: מערכת הנשימה, העיכול והשתן. טיפול במצבי כאב, הפרעות תפקודיות, וצורך בחיזוק השלד או רצפת האגן.
במהלך תרגול שיטת פאולה משתמש האדם בקשרים הקיימים בין השרירים הטבעתיים: העיניים, הפה, הסוגרים ושקעי עמוד השדרה, כפות הידיים והרגליים. דבר זה מבוסס על נטייתו הטבעית של הגוף להפעיל בו זמנית את השרירים הטבעתיים דרך תנודות בעמוד השדרה.